Lodgy, fabricat in prezent in Maroc si singurul model Dacia care nu are
succesul asteptat in Europa, ar putea fi produs in Indonezia, intrucat
autovehiculele din aceasta categorie sunt foarte populare in regiune.
Renault "analizeaza fabricarea Dacia Lodgy MPV in Indonezia", a
declarat o sursa din cadrul grupului pentru publicatia franceza.
Lodgy este singurul autovehicul din gama "entry" a Renault care nu este un succes, scrie La Tribune.
In timp ce Duster, Sandero si Logan
au atras multi clienti, Lodgy ramane sub tintele stabilite, in special
din cauza declinului popularitatii monovolumelor in Europa in favoarea
SUV-urilor. Lodgy ar putea avea insa un viitor in Asia de Sud-Est, unde
masinile din categoria MPV sunt foarte cautate.
Renault ar putea incepe productia la fabrica din Indonezia in 2016.
"Exista un potential ridicat", a declarat directorul operatiunilor
Renault in regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, in aprilie.
Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat in cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault.
Renault ia in calcul sa produca, in afara de Lodgy, Duster si un model entry cu pret redus, scrie La Tribune.
Nissan a prezentat in luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro,
care ar urma sa fie lansat in India la inceputul anului urmator, iar
ulterior in Rusia si Indonezia sub noul brand entry level Datsun.
Renault intentioneaza sa prezinte la salonul auto din New Delhi din
februarie conceptul unei masini proprii cu pret redus, de asemenea de
5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul
este destinat, cel putin intr-o prima faza, pietelor emergente din Asia.
Piata auto din Indonezia a crescut in prima jumatate anului cu 12,8%,
la nivelul record de 582.300 de unitati. Cel mai bine vandut model este
Toyota Avanza, masina asemanatoare cu Lodgy. Avanza este atat de
populara incat inregistreaza o cota de piata de 17,5%, scrie La Tribune.
Cele mai mari piete pentru Dacia au fost anul trecut Franta (23,4%),
Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia. Franta a dominat in 2012
topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata
de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul
vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule,
Italia - 26.832 si Spania - 17.847.
Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de
2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost
comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider de
piata.
sursa: http://www.incont.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu